Kaipaisin lukusuosituksia.

Kysytty

Kaipaisin lukusuosituksia. Osaisitteko suositella jotakuta uutta kirjailijaa. Aiemmin olen tykännyt mm. Paul Austerista, Hermann Hessestä ja Anna Gavaldasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mainitsemiesi kirjailijoiden perusteella alla olevasta listasta voisi löytyä kirjallisuutta, josta saattaisit pitää:

Muriel Barbery: Siilin eleganssi (2011)

Jean-Paul Didierlaurent: Lukija aamujunassa (2015)

Marie Desplechin: Ilman minua (2001)

Karen Joy Fowler: Olimme ihan suunniltamme (2015)

John Williams: Stoner (2015) ja muut Williamsin teokset

Amin Maalouf: Siipirikko mies (2015)

Eric-Emmanuel Schmitt: Herra Ibrahim ja Koraanin kukkaset (2005) sekä muut Schmittin teokset

Anthony Doerr: Davidin uni (2016)

Gita Mehta: Joen sutra (2205)

Michel Tournier: Perjantai (1980)

Niko Kazantzakis: Kerro minulle, Zorbas

Yasushi Inoue: Äitini tarina

Gao Xingjian:  Sielun vuori

Clarice Lispector: Lähellä villiä sydäntä

W. G. Sebald: Saturnuksen renkaat

Kiran Desai: Hulabaloo hedelmätarhassa

Tõnu Onnepalu : Mandala

Useimmilta edellämainituista kirjailijoista löytyy useita suomennettuja teoksia. Voisit kokeilla myös vaikkapa Siri Hustvedtin, John Irvingin, Joyce Carol Oatesin teoksia.

Löydät kuvaukset kirjoista ja kirjailijoista vaikkapa Kirjasammosta, kirjoittamalla hakulaatikkoon teoksen tai kirjailijan nimen. Myös Helmetissä on uudemmista teoksista kuvaukset. Klikkaa teostietojen yhteydessä olevaa kuvaa, niin aukeaa sivu, jossa on kirjan takakansiteksti.

http://www.kirjasampo.fi/fi

http://www.helmet.fi/fi-FI

1 ääntä

Kommentit

Luin kirjan Auschwizin apteekkari ja haluaisin lukea lisää keskitysleireistä tai natsiajasta. Etenkin jos on elämänkerta tai tositapahtumiin perustuva kirja.