Joululahjavinkkejä kuuttakymmentä ikävuotta lähestyvälle suomalaiselle "perusmiehelle

Kysytty

Hei, kaipaisin joululahjavinkkejä: mikä olisi mahdollisesti sopiva kirja ja/tai elokuva kuuttakymmentä ikävuotta lähestyvälle suomalaiselle "perusmiehelle," joka kaipaisi ehkä vähän piristystä elämäänsä? Ei siis mitään ylipirtsakkaa tai teennäistä, mutta kuitenkin sellaista, että se innostaisi huomaamaan, että elämä ei ole vielä millään lailla ohi, vaikka eläkepäivät jo lähenevät. Huumoria saisi olla, mutta ei mitään totaalista pelleilyä, vaan jonkinlainen (piristävä) sanoma tarinassa saisi olla.
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia vanhenemista tai eläköitymistä käsittelevää kirjaa. Kirjat ovat myös melko tuoreita, joten ne ovat toivon mukaan lahjaksi ostettavissa. Kirjastosta ne ainakin saa lainaan. Ne käsittelevät aihettaan eri tavoin, mutta ilman synkistelyä.

- Hannu Mäkelä, Syksy Venetsiassa

- Jukka Behm, Viallinen valkaisuvoide

- Timo Mäkelä, Singin´ in the rain

- Panu Rajala, Ilonhilaaja

- Catharina Ingelman-Sundberg, Ryöstön hetki kullan kallis tai Ain laulain ryöstös tee

- Tero Järvinen, Pitkät kalsarit

Elokuvista kiinnostavia voisivat olla esim. John Maddenin ohjaama The Best exotic Marigold hotel, Julie Garrasin Late Bloomers tai Dustin Hoffmanin Kvartetti.