Kaipaisimme lukuvinkkejä neljän hengen lukupiiriimme.

Kysytty

Kaipaisimme lukuvinkkejä neljän hengen lukupiiriimme (naisia 50-65v). Lukupiirimme tarkoituksena ei ole ns. sivistää itseämme, vaan löytää hyviä, helposti luettavia kirjoja. Toiveena on, että kirjasta jää hyvä olo. Luettuja ja pidettyjä kirjoja ovat olleet mm: Tuulen varjo/ Carlos Ruiz Zafón , Kangastus 38/ Kjell Westö, Käännöksiä /Jean Kwok

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin teoksia, joista saattaisi löytyä sopivaa luettavaa lukupiirillenne.

John Boyne: Tarkoin vartioitu talo (2011)

John Williams: Stoner (2015)

Per Petterson: Hevosvarkaat (2009)

Anthony Doerr: Kaikki se valo jota emme näe (2015)

Karen Joy Fowler: Olimme ihan suunniltamme (2015)

Kyung-sook Shin: Pidä huolta äidistä (2015)

Jhumpa Lahiri: Kaima (2005)

Toni Morrison: Sinisimmät silmät (1994)

Jeffrey Archer: Kane ja Abel (2014)

Emma Hooper: Etta ja Otto ja Russell ja James (2015)

Kate Atkinsonin, Katherine Pancolin, Hannu Väisäsen, Ulla-Lena Lundbergin ja Tommi Kinnusen tuotannosta löytyisi varmaankin sopivaa luettavaa.

Kaikista teoksista löydätte kuvauksen Kirjasammosta tai Helmet-palvelusta hakemalla kirjan nimellä ja klikkaamalla kirjan kuvaa. Teoksia pitäisi olla myös saatavana pääkaupunkiseudun yleisistä kirjastoista.

http://www.helmet.fi/fi-FI

http://www.kirjasampo.fi/fi