Kaipaan apua käsityölehtien kanssa.

Kysytty

Hei

Kaipaan apua käsityölehtien kanssa. Kaipaan kaavoja trikoosta ommeltaviin shortseihin, toppiin ja hellemekkoon. Katsoin netistä, että ainakin Ottobre 2/2015 ja 2/2017 numerot kiinnostaisivat mutta en osannut varata niitä netistä. Autatteko miten saisin lehdet lainattua.

Kiitollisena ottaisin vinkit vastaan myös muista käsityölehdistä joissa olisi kaavoja naisten trikoo vaatteisiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ottobre-lehteä näyttää olevan useissa Helmet-alueen kirjastoissa. Lehtiä voi Helmetissä varata seuraavasti.

  • kirjaudu sisään kirjastokortin numerolla ja pin-koodillasi
  • etsi lehti, jonka numeron/numeroita haluat varata
  • klikkaa tietueen yläosassa olevaa "Varaa"-painiketta
  • valitse avautuvassa ikkunassa se numero, jonka haluat varata
  • valitse noutopaikaksi se kirjasto, josta haluat noutaa aineiston
  • kun varaus on noudettavissa, saat sähköpostiin ilmoituksen
  • nouda varaus kirjastosi varaushyllystä ja lainaa kirjastokortillasi

Arto-artikkelitietokannassa voi etsiä trikoo-ompelun ohjeita vaikkapa haulla käsityölehdet trikoo. Näin löytyi muun muassa seuraavat artikkeliviitteet:

"Asennetta trikootoppiin": Suuri käsityölehti 2016 : 7, s.24, 39
"Mekko". Suuri käsityölehti 2017 : 2, s.14-15, 35

Myös Suurta käsityölehteä löytyy useista Helmetin kirjastoista.

Kannattaa tutustua myös ilmaisiin kaava-arkistoihin, esimerkiksi Jujunan sivuilla: https://jujuna.fi/osasto/ompelukaavat/ilmaiset-ompelukaavat/