Otsikko
Kahden viikon kuluttua on Jokelan aseman seinälle kiinnitetty runoilija Eino Leinon muistolaatta "Oi, oppi ottakaatte joutsenista -säkein". Hankkeen eri…

Kysytty

Hei,
kahden viikon kuluttua on Jokelan aseman seinälle kiinnitetty runoilija Eino Leinon muistolaatta "Oi, oppi ottakaatte joutsenista -säkein".
Hankkeen eri vaiheissa kaipailin parempaa wanhaa (n 1920-1926 tilanteen kaltaista) karttaa Jokela-Nuppulinna väliseltä alueesta.
Enpä vaan koskaan ehtinyt/hoksannut Hyrylän reissullani sitä asiaa kysäistä tai penkaista.
Onko vuosilta 1920-1926 käytössänne sellaisia karttoja, joissa Tuusulan silloisten rajojen lähialueet eli Huikko ja Nuppulinnan Riitahuhdan (ja Apolan alueen) tiet yms, olisivat merkittyinä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuusulan kirjastossa ei tällaisia karttoja ollut. Arkistojen, kirjastojen ja museoiden yhteisen Finna-palvelun kautta löytyi tieto Tuusulan pitäjänkartoista 1920-50-luvuilta. Nämä kartat ovat Jyväskylän yliopiston kirjaston kokoelmissa:

https://www.finna.fi/Search/Results?filter%5B%5D=%7Eformat%3A%220%2FMap…

Kysyin kartoista myös Tuusulan museosta. Palaan asiaan, kun saan sieltä vastauksen.