Kahdella opettajallani oli hopeiset pallokorvakorut, samantapaiset kuin Liisa Vitalin Leppäkertut, mutta reiät pallossa olivat mielestäni isommat. Pallo oli…

Kysytty

Kahdella opettajallani oli hopeiset pallokorvakorut, samantapaiset kuin Liisa Vitalin Leppäkertut, mutta reiät pallossa olivat mielestäni isommat. Pallo oli melko kookas, ehkä 30 mm.

Mikä koru voisi olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu

En löytänyt muita samanlaisia. Etsin korutaidekirjoista, mutta niistäkään en onnistunut löytämään. 1970-luvulla suuret korut (sekä hopea että pronssi) olivat varsin muodikkaita ja niitä suunnitteli moni korutaiteilija, mm. Matti Hyvärinen, Helky Juvonen, Pentti Sarpaneva, Tapio Wirkkala ja Björn Weckström. Liisa Vitalin koruista löytyy vähän tietoa Caratiasta.

Apua voisi kysyä Designmuseosta, info@designmuseum.fi.

Verkosta voi yrittää selata Googlen kuvahaulla, Helsingin Pantista tai Tori.fi:stä. En kylläkään onnistunut sieltäkään löytämään kuvaamaanne.