Jyväskylän opettajainvalmistuslaitoksesta valmistui Hanna Ålander. Hän oli opettajan Alahärmässä n. 1880. Etsin henkilötietoja.

Kysytty

Jyväskylän opettajainvalmistuslaitoksesta valmistui
Hanna Ålander.
Hän oli opettajan Alahärmässä n. 1880.
Etsin henkilötietoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksessä lienee Maria Johanna Ålander.
Syntyi 14.2.1858, kuoli 12.2.1900 Oulussa.
Vanhemmat: talonomistaja Jakob Ålander ja Anna Maria Pyhtinen.
Kansakoulu, päästötodistus Jyväskylä 1880.
Opettajana Alahärmän Kirkonkylän kansakoulussa 1880-1882 ja Oulujoella 1882-1900.

LÄHDE:
Jyväskylän seminaari 1863-1937 : muistojulkaisu / toim. J. M. Mikkola, Artturi Leinonen, Sulo Rekola. - Valistus, 1937.