Julkaistiinko Mika Waltarin Sinuhe egyptiläinen alun perin yhtenä vai kahtena erillisenä kirjana? Kumpaakin näkyy mainostettavan ensimmäisenä painoksena, mutta…

Kysytty

Julkaistiinko Mika Waltarin Sinuhe egyptiläinen alun perin yhtenä vai kahtena erillisenä kirjana? Kumpaakin näkyy mainostettavan ensimmäisenä painoksena, mutta kumpi oli oikeasti ensin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sinuhe egyptiläisen ensimmäinen painos julkaistiin v. 1945 kahdessa osassa. Kirjasta julkaistiin samana vuonna toinen painos ja se on yhteensidottu. Tiedot löytyvät Fennicasta (Suomen kansallisbibliografia) ja esim. kirjasta Mika Waltarin juhlakirja (WSOY 1958) Sinikka Musikan kirjoittamasta osasta Mika Waltarin tuotanto.