Joskus vuonna 2000 tai 2001 oli olemassa interaktiivinen Helsinki-sivusto, jonka nimi oli Helsinki Arena tai jotain vastaavaa. Mitä sille tapahtui, ja…

Kysytty

Joskus vuonna 2000 tai 2001 oli olemassa interaktiivinen Helsinki-sivusto, jonka nimi oli Helsinki Arena tai jotain vastaavaa. Mitä sille tapahtui, ja löytyisikö sivuston vanha versio jostain? Google ei kerro.

Vastaus

Vastattu

Virtuaali-Helsinki Helsinki Arena 2000 oli käytettävissä nimensä mukaisesti Helsingin juhlavuonna 2000. Sen rakentaminen aloitettiin jo 1996, jolloin Helsingin Sanomat uutisoi, että Senaatintori, Kauppatori, Esplanadi ja Stockmannin seutu olivat jo valmiina virtuaalikaupungissa. Virtuaalisen Helsingin rakentaminen oli Helsingin Puhelin Oy:n (HPY) suunnitelma. Sitä ei enää löydy verkosta. Voit lukea lisää hankkeesta Risto Linturin, Marja-Riitta Koivusen ja Jari Sulkasen artikkelista Helsinki Arena 2000 - Augmenting a Real City to a Virtual One.

Ilta-Sanomat: Helsingin kaupunki liittymässä Areenaan https://www.is.fi/digitoday/art-2000001275912.html

Linturi, Koivunen ja Sulkainen: Helsinki Arena 2000 - Augmenting a Real City to a Virtual One http://www.linturi.fi/HelsinkiArena2000/