Otsikko
Joskus viime vuosituhannella oli ylellä tv-sarja jonka nimi mahdollisesti oli Toisen vasikalla, juontajana Pirjo Bergström. Ohjelma oli mielenkiintoinen ja…

Kysytty

Joskus viime vuosituhannella oli ylellä tv-sarja jonka nimi mahdollisesti oli Toisen vasikalla, juontajana Pirjo Bergström. Ohjelma oli mielenkiintoinen ja yksi tapaus jäi erityisesti mieleen: Säkkijärven valssi ja Kesäillan polkka. Niistä olisi voinut päätellä, että Merikanto olisi säveltänyt Kesäillan valssin muuttamalla Säkkijärven polkan valssiksi. En ole mistään areenoista ja kookleista löytänyt tätä nauhaa.

Vastaus

Vastattu

Pirjo Bergströmin emännöimä musiikkilainoja ja sävelmaailman hassutuksia pursunnut sarja oli nimeltään En minä mutta pojat. Sarjan puolituntiset jaksot esitettiin TV2:n ohjelmistossa perjantai-iltoina 27.12.1990, 4.1.1991 ja 11.1.1991. Ohjelmassa Bergström pohti vastauksia itse keksimiinsä musiikillisiin kysymyksiin flyygelin takana ja orkesterin edessä. Sarjan 11. tammikuuta esitetyssä kolmannessa jaksossa 'Laina soi' tehtiin "kokeiluluontoinen sukupuolenvaihtoleikkaus" Kesäillan valssille ja Säkkijärven polkalle.