Joskus n. 1935 Savossa ollessani kuulin laulun,jonka sanoja muistan vain seuraavasti. "Jussin vanha haitari se nitisee ja natisee - - - ??? - - - Hiki virtaa…

Kysytty

Joskus n. 1935 Savossa ollessani kuulin laulun,jonka sanoja muistan vain seuraavasti.
"Jussin vanha haitari se nitisee ja natisee - - - ???
- - -
Hiki virtaa oitkin pintaa, on tomua ja tumua ja tukalaa. Ahdistaapi tyttöin rintaa, poikain saappaat laahustaa."
Mistähän laulusta on kysymys?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tampereen kaupunginkirjaston musiikkiosastolta löytyy nuotti ja cd-levy: Alaspää, Toivo: "Pollari, Pakkala, Alapää ja Kainu". Siinä on myös kappale Jussin vanha haitari.

4 ääntä

Kommentit

Esittäjä Leo Kauppi:"Rivakka polkka". Tullut youtubeen Tammik. 2013