Otsikko
Joskus 2000 luvun alussa luin kirjan josta en muista enää hirveästi mutta mieleni tekisi lukea se uudelleen. En muista kirjailijaa tai kirjan nimeä. Tarinassa…

Kysytty

Joskus 2000 luvun alussa luin kirjan josta en muista enää hirveästi mutta mieleni tekisi lukea se uudelleen. En muista kirjailijaa tai kirjan nimeä. Tarinassa asuttiin eri planeetalla, teknologia oli hyvin pitkälle kehittynyttä. Tarinassa oli luotu simulaatio jossa kuolema tuntui todelliselta. Erityisesti vangit käyttivät sitä. Tarinan jossain vaiheessa päädyttiin hulpean talon ruusuiseen puutarhaan ja muistini mukaan päädyttiin keskustelemaan hovimestarin kanssa. Juuri muuta en kirjasta valitettavasti muista. Mikähän teos mahdollisesti olisi oikein kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kysymäsi kirja voisi olla Hannu Rajaniemen Kvanttivaras-trilogia. Sarjan ensimmäinen osa 'Kvanttivaras' ilmestyi vuonna 2011, toinen osa 'Fraktaaliruhtinas' ilmestyi vuonna 2013 ja kolmas osa 'Kausaalienkeli' ilmestyi vuonna 2014. Trilogian päähenkilönä on mestarivaras nimeltään Jean Le Flambeur. Yhdestä virheestä hän joutuu virtuaaliseen dilemmavankilaan. Siellä vangit joutuvat pelaamaan loputtomia kuolettavia pelejä tuhansien itsensä kopioita vastaan. Kirjasarjan toisessa osassa Tuhannen ja yhden yön tarinat heräävät henkiin.

Kirjasarjaa on saatavilla kirjastoissa esimerkiksi OUTI-kirjastoissa.

Linkit OUTI-kirjastojen saatavuustietoihin:

Kvanttivaras

Fraktaaliruhtinas

Kausaalienkeli

Toivottavasti tästä on sinulle hyötyä.