Otsikko
Jos muutan ulkomaille eikä minulla siis ole enää kotiosoitetta Suomessa, menetänkö Helmet-kirjastokorttini? Vai vaaditaanko Suomessa oleva osoite vain kortin…

Kysytty

Jos muutan ulkomaille eikä minulla siis ole enää kotiosoitetta Suomessa, menetänkö Helmet-kirjastokorttini? Vai vaaditaanko Suomessa oleva osoite vain kortin hankkimiseen ja osoitteen voi myöhemmin vaihtaa ulkomaille?

Vastaus

Vastattu

Kirjastokortin ja salasanan saamisesta kerrotaan www.helmet.fi -sivulla:

"Kirjastokortin ja tunnusluvun saat mistä tahansa Helmet-kirjastosta ilmoittamalla osoitteesi ja esittämällä kirjaston hyväksymän voimassaolevan henkilötodistuksen, jossa on valokuva ja henkilötunnus. Kirjastokortin myöntämiseen tarvitaan Suomessa oleva osoite."

Korttia ei menetä jos muuttaa ulkomaille. Osoitetta ei voi vaihtaa ulkomaalaiseen osoitteeseen.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Ei_kirjastokorttia_Tayta_tietosi_ennakko(183064)