Israelilainen Ofra Haza esiintyi televisioidussa Israelin 50 vuotisjuhlassa ja esitti siinä kappaleen "Jerusalem". Esitys löytyy Youtubesta: http://www.youtube…

Kysytty

Hei,
Israelilainen Ofra Haza esiintyi televisioidussa Israelin 50 vuotisjuhlassa ja esitti siinä kappaleen "Jerusalem". Esitys löytyy Youtubesta: http://www.youtube.com/watch?v=jZfTTICDOWY
Olen yrittänyt löytää ko. kappaletta hänen esittämänään, mutta sellaista CD:tä en ole löytänyt. Löytyykö teiltä tietoa asiasta tai jopa ko. esitys?

Kiitos jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Discogs-palvelun mukaan Ofra Hazan levyttämä versio löytyy 3CD:n kokoelmasta Greatest Hits (2001) nimellä "Jerusalem of gold" (hepreankielinen nimi Yerushala'im shel zahav / Shemer, Naomi) sekä todennäköisesti vaikeasti saatavissa olevalta CD-levyltä Queen in Exile (1994, tässä nimellä Jerusalem, joka voi tosin olla jokin muukin sävellys, koska samalla lyhyemmällä nimellä esiintyvä kappale on myös kokoelmassa Greatest hits 2).

HelMet-järjestelmään tätä kokoelmaa ei ole valitettavasti saatu hankituksi, mutta näyttäisi, että levyä on ainakin Amazon.comin kautta vielä jokunen kappale saatavana.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto