Jos askartelen uusia kortteja käyttäen vanhojen korttien kuvia leikellen, niin saako niitä myydä myyjäisissä? Vai onko se kiellettyä tekijänoikeuksien takia?

Kysytty

Jos askartelen uusia kortteja käyttäen vanhojen korttien kuvia leikellen, niin saako niitä myydä myyjäisissä? Vai onko se kiellettyä tekijänoikeuksien takia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saat myydä. Kortit ovat omaisuuttaan, jolla saat tehdä mitä haluat.

Heikki Poroila

1 ääntä

Kommentit

Kysyjä ei kysynyt, saako omaisuuttaan leikellä.
Kyse oli siitä, voiko toisen ihmisen luomaa kuvaa tai sen osaa käyttää omissa töissään ilman tekijänoikeudellisia seuraamuksia.
Itse arvelisin, että on turvallisinta tehdä kollaaseja tai askarteluja kuvista, joiden tekijänoikeudet ovat jo rauenneet. Eli tarpeeksi vanhoista.