Joko rästimaksuja voi hoitaa netin kautta v.2016. Edellisen kysyjän v. 2012 mukaan silloin ei voinut, Asun ulkomailla ja haluaisin selvittää välit Helmetin…

Kysytty

Joko rästimaksuja voi hoitaa netin kautta v.2016. Edellisen kysyjän v. 2012 mukaan silloin ei voinut, Asun ulkomailla ja haluaisin selvittää välit Helmetin kanssa niden suhteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Verkkomaksamismahdollisuus on kyllä otettu käyttöön vuonna 2015, mutta juuri tällä hetkellä se ei ole käytettävissä. Helmet.fi-sivustolta löytyy seuraava asiaa koskeva ilmoitus:

"Hyvä asiakkaamme

Kirjastojärjestelmässä ilmenneen vian vuoksi kirjastomaksuja ei voi maksaa verkkomaksupalvelussa toistaiseksi.

Helmet-kirjastoissa maksuja sen sijaan vastaanotetaan jälleen normaalisti.

Verkkomaksupalvelu otetaan käyttöön, kun kirjastojärjestelmä toimii ongelmitta. Asiasta tiedotetaan Helmet.fi-sivulla.

Kirjastojärjestelmän vikaa selvitetään yhdessä järjestelmätoimittajan kanssa. Pahoittelemme tilanteesta aiheutuvaa haittaa.

Ystävällisin terveisin Helmet-kirjastot"

Sinun kannattaa siis seurata tilannetta helmet.fi-sivuston kautta. Toisaalta asiakastiedoissasi näkyy vain pikkusumma (7,20 € myöhästymismaksuja vuodelta 2014), eikä se kasva korkoa, joten asian hoitamisella ei ole kiirettä.