Otsikko
Joitakin vuosia sitten ilmestyi eräältä opettajalta kirja, jossa hän kertoi kuinka vaikeata opettajainhuoneessa oli olla (muistaakseni kiusattuna). Mikäköhän…

Kysytty

Joitakin vuosia sitten ilmestyi eräältä opettajalta kirja, jossa hän kertoi kuinka vaikeata opettajainhuoneessa oli olla (muistaakseni kiusattuna). Mikäköhän kirja oli kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymästäsi aiheesta on kirjoitettu useita kirjoja. Ensimmäisenä tuli mieleen vuodelta 2002 Hymy Kankaanpään Rakkauden kerjäläinen: unelmat ja todellisuus intensiivisessä psykoanalyyttisessä psykoterapiassa. Myös Anja Snellmanin fiktiivinen teos Paratiisin kartta, ilmestynyt v. 2001, käsittelee koulumaailman vaikeuksia.