Jo puolivuotta on mieltäni askarruttanut seuraava En muista kirjan nimeä enkä tekijää, mutta juoni menee jotenkin näin. Sokea professori palkkaa nuoren naisen…

Kysytty

Hei, jo puolivuotta on mieltäni askarruttanut seuraava

En muista kirjan nimeä enkä tekijää, mutta juoni menee jotenkin näin. Sokea professori palkkaa nuoren naisen kirjaamaan ylös muistelmiaan. Loppua kohden käy ilmi, että samainen mies on vastuussa palkkaamansa naisen vanhempien murhasta... Tapahtuma-aika on toisen maailmansodan jälkeen ja kirjan alkuperäinen kieli on saksa.
Eli osaisitteko kertoa minulle kirjan nimen, sekä tekijän.

Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvauksesta tulee mieleen Diane Setterfieldin Kolmastoista kertomus (2007), vaikka kirjan alkuperäinen kieli onkin englanti ja professorikin muistaakseni kirjailija.