Jenkkisarjoissa olen nähnyt kätevää apuvälinettä kun on mennyt nilkka. Se toimii pyörillä, siinä pitkä uahva kuten esim skootissa ja toinen jalka lepää tasolla…

Kysytty

Jenkkisarjoissa olen nähnyt kätevää apuvälinettä kun on mennyt nilkka. Se toimii pyörillä, siinä pitkä uahva kuten esim skootissa ja toinen jalka lepää tasolla polvi alustaa vasten. Usein myös pyörän kellolla ym. Mistä tällaisen voi hommata? Saako Suomesta? Mikä sen nimi on suomeksi? Saako Suomesta sellaista? Linkkejä yst. kaipaan, tai fyysistä kauppaa. Sen tuella voi kävellä, olen nähnyt myös ns potkittavia malleja, skooyin tyylisiä. Nimi enkuksi lienee knee walker, jenkkisarjoissa ainakin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjoittamalla Google-hakukenttään knee walker saa esiin useita erilaisia vaihtoehtoja lähinnä ulkomaisista verkkokaupoista, joista kyseistä laitetta on mahdollista tilata. Tästä pääset haun tuloksiin: https://tinyurl.com/45fhs863. Vaikuttaisi siltä, että Suomessa ei laitetta ole saatavilla.

Katsoin myös apuvälinemyymälöiden (mm. Ettonet, Respecta ja Suomen apuvälinekauppa.fi) sekä urheilu- ja pyöräliikkeiden tuotevalikoimaa, mutta knee walkerin tapaista esinettä ei niistä löytynyt.

Apuvälinemyymälöistä voisi ehkä asiaa tiedustella ja vaikka ehdottaa hankittavaksi. Google-haun tuloksiin pääset tästä https://tinyurl.com/3pe842kf.

Virallista käännöstä tälle "polvitukiskootterille" en löytänyt.