Otsikko
"Jäljittäjiä" tarvitaan nyt korona-aikana selvitystyöhön. Mitä vaatimuksia heillä on? Miksi pitää olla terv.huoltoalalla?

Kysytty

"Jäljittäjiä" tarvitaan nyt korona-aikana selvitystyöhön. Mitä vaatimuksia heillä on? Miksi pitää olla terv.huoltoalalla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Koronajäljittäjänä pärjää myös ilman hoitoalan tutkintoa, vaikka siinä ammattiosaamista tarvitaankin. THL:n sivuilla oli lokakuussa uutinen yhteistyölistasta, jolle koronan jäljitystyöstä kiinnostunut voi ilmoittautua. Sivuilla on myös linkki Tampereen yliopiston, Itä-Suomen yliopiston ja THL:n yhdessä toteuttamalle Koronavirustartuntojen jäljitys -kurssille, joka kannattaa suorittaa ennen ilmoittatumista.

https://thl.fi/fi/-/thl-keraa-listaa-jaljitystyosta-kiinnostuneista-tar…

Yle uutisoi (6.10.2020) Kolarin kunnan näytteenottajien ja jäljittäjien työstä. Uutisessa kerrotaan jäljittäjien työhön kuuluvan puhelinsoittoja, mahdollisten oireiden ja kontaktien kyselyjä sekä puhelinnumeroiden ja yhteistietojen selvittämistä:

https://yle.fi/uutiset/3-11579518