Jäin leskeksi 47-vuotiaana oltuani naimisissa 26 vuotta. Menetänkö leskeneläkkeen/perhe-eläkkeen, jos avioidun/rekisteröin parisuhteen nyt 56-vuotiaana?

Kysytty

Jäin leskeksi 47-vuotiaana oltuani naimisissa 26 vuotta. Menetänkö leskeneläkkeen/perhe-eläkkeen, jos avioidun/rekisteröin parisuhteen nyt 56-vuotiaana?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Jos leski on yli 50-vuotias avioituessaan uudelleen, leskeneläke ei lakkaa.
lähde: Lakitiedon pikkujättiläinen v.2004

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Tällaisiin kysymyksiin ei pitäisi vastata jonkin Lakitiedon pikkujättiläisen avulla, vaan kysyja pitäisi ohjata esim. Kelan puhelinpalveluun, josta saa ajantasaisen tiedon.