Kuinka pitkän tai lyhyen ajan sisällä kirjosiepponaaras munii kaikki munat pesäänsä?

Kysytty

Kuinka pitkän tai lyhyen ajan sisällä kirjosiepponaaras munii kaikki munat pesäänsä?

Vastaus

Vastattu

Kirjosieppo kuuluu varpuslintuihin. Lasse J. Laine mainitsee kirjassaan Suomen linnut: harrastajan opas, että varpuslinnut munivat munan päivässä, yleensä aamulla (s. 145). Kirjosieppo munii 5-8 munaa (Koskimies, Pertti: Suomen linnut, s. 359).