Jag söker en ny doktorsavhandling som behandlar en metod (Tallberg-metoden) där man ur en cancertumör utvecklar ett vaccin som injiceras i patienten. Vet inget…

Kysytty

Jag söker en ny doktorsavhandling som behandlar en metod (Tallberg-metoden) där man ur en cancertumör utvecklar ett vaccin som injiceras i patienten. Vet inget om författare. Metoden är inte ny, men den lär ha blivit laglig i Finland alldeles nyss. Tror att en Heikki Tykkä och en Dr Schein på något sätt har varit involverade i metoden. Man har jobbat med den på Mejlans. Vore tacksam om det gick att få tag på avhandlingen och/eller annat material på detta tema.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Databasen MEDIC gav två artiklar ur tidskriften duodecim. Artiklarna baserar sig på forskningsresultat. Doktorsavhandlingar?
Vakkila, J och Pihkala, U: Syövän immunoterapia, duodecim 1999 : 7 vol. 115
Remes, K: Soluterapia, duodecim 1998 : 12 vol. 114

Varken Tykkä eller Schein gav resultat. Bäst svar på frågan kan Centralbiblioteket för hälsovetenskap ge tel. 09-1911 och e-mail adress: Terkko-info@helsinki.fi Det lokala biblioteket ger hjälp med fjärrlån.