Otsikko
Jag har sökt hurvida det existerar ett glyptotek i Helsingfors. Jag undrar varthän jag ska vända mig, när jag behöver få en föteckning över statyer i…

Kysytty

Jag har sökt hurvida det existerar ett glyptotek i Helsingfors. Jag undrar varthän jag ska vända mig, när jag behöver få en föteckning över statyer i Helsingfors stad.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jag har inte heller hittat information om något glyptotek i Helsingfors. En förteckning över Helsingfors stads statyer hittar Du t.ex. i ett häfte utgivet av Helsingfors stads turistbyrå "Skulpturer och minnesmärken i Helsingfors" (1982, 14 s.) och på Helsingfors konstmuseums hemsida (www.hel.fi/artmuseum/svenska/sivu2.html).

Du kunde kanske vända dig till någondera av de ovannämnda: Helsingfors stads turistbyrå (www.hel.fi/tourism), Helsingfors konstmuseum eller till Helsingfors stadsmuseum (www.hel.fi/kaumuseo/svenska/) för mera information.