Jag behöver den svenska texten till Tavastlänningens sång (Hämäläisten laulu). Var hittar jag den? Jag vet att den finns och har haft sjungit den tidigare men…

Kysytty

Hej,
Jag behöver den svenska texten till Tavastlänningens sång (Hämäläisten laulu). Var hittar jag den? Jag vet att den finns och har haft sjungit den tidigare men hittar den inte nu.

Vastaus

Vastattu

Den svenska texten finns i notboken "Ollos huoleton, poikas valveill' on", översatt av Joel Rundt.

0 ääntä

Kommentit

Muistanko oikein: vastattiinko tähän ensin Helmet-alueelta, että ei oo hämäläisten laulua ruotsiksi? Helmet-tietokannassa se on Kauniaisten aineistossa, ja "Teoksen tiedoissa" mainitaan sekä "Hämäläisten laulu" että ruotsinkielinen tekstiliite. Tämä vinkkinä, jos toistekin etsitään perinteisimpiä maakuntalauluja på svenska.