Olen jo kerran pyytänyt tietoja mutta en saanut mitään tietoa sivuista joissa kerrotaan Tiina, Sinikka Nopolasta, kahdesta kirjailijasta joten voisitteko…

Kysytty

Moi, olen jo kerran pyytänyt tietoja
mutta en saanut mitään tietoa sivuista
joissa kerrotaan Tiina, Sinikka Nopolasta,
kahdesta kirjailijasta joten voisitteko lähettää minulle tietoja PLIIIS!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymykseesi on jo vastattu ja vastaus löytyy Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun arkistosta. Kirjoita hakusanaksi Nopola. Suomen nuorisokirjailijoiden matrikkelissa http://www.nuorisokirjailijat.fi/nopolasinikkajatiina.shtml on tietoa näistä kahdesta kirjailijasta. Myös kustannusosakeyhtiö Tammen verkkosivuilta http://www.tammi.net/ löytyy henkilötietoja ja kirjaluetteloita. Kirjoita hakuriville Nopola. Kirjoista Kotimaisia lasten- ja nuortenkirjailijoita 1 (1996) ja 2 (1999) ja Luovaa iloa: nuorisokirjailijoiden vuosikymmeniä (1996)kerrotaan heidän tuotannostaan. ALEKSI-tietokannasta löytyy kirjailijahaastatteluja ja kirja-arvosteluja:

Kärki, Riitta: Sisarusten paluu lapsuuden hurjiin unelmiin. Sinikka ja Tiina Nopolan kirjoittama lastenkirja Heinähattu ja Vilttitossu. Kotiliesi 1989: 14, s. 42-44

Tapaninen, Mikki: Meidän suhde. Haastateltavina lastenkirjailijat Tiina ja Sinikka Nopola. Lastentarha: 1992: 2, s. 52-53

Stenius, Tiina: Sadun aika: Tiinahattu ja Sinikkatossu & hyvän lastenkirjan salaisuus. Haastateltavina lastenkirjailijat Tiina ja Sinikka Nopola. Kotiliesi: 1999: 18, s. 42-44

Leppä, Asta: Kuusi kouluainetta: ainesta kirjailijaksi? Haastateltavina Raija Oranen, Riikka Ala-Harja, Sinikka Nopola, Sari Mikkonen, Anita Konkka ja Irja Rane. Anna 1999: 21, s. 12-15

Salonen, Sari: Sinikka Nopola: vähättelyä ja varovaista hienostelua. Haastateltavana kirjailija. Anna 2000: 12, s. 34-37

Näitä voit kysellä kirjastosta. Joensuun kaupunginkirjastossa on myös koottu lehtileikkeitä kirjailijoista. Niitä voi kaukolainata.