Otsikko
Isovanhemmillani oli maatila (ilmeisesti) Äyräpäässä. Mistä saan tarkenpaa tietoa tästä tilasta? Isovanhempani joutuvat muuttamaan sodan jaloista, mutta minne…

Kysytty

Isovanhemmillani oli maatila (ilmeisesti) Äyräpäässä. Mistä saan tarkenpaa tietoa tästä tilasta?
Isovanhempani joutuvat muuttamaan sodan jaloista, mutta minne? Tiedän, että heille osoitettiin ensin yksi paikka, mikä ei ollut sopivat, ja sitten toinen tila Mistä saan tietää tämän tilan osoitteen? Lapsena se oli vaan Arrankorpi, jonne matkattiin bussilta 5 km hevosella. Olisi mukava käydä katsastamassa paikka, jos osoite vaan olisi tiedossa.

Vastaus

Vastattu

Tietoa löytyy esimerkiksi seuraavista teoksista:

Suomen maatilat 1–5 – Tietokirja maamme keskikokoisista ja suurista maatiloista. Tiedot löytyvät myös digitoituina: https://sukutilat.sarka.fi/

Siirtokarjalaisten tie 1 - 4 ja osoitehakemisto

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit