Otsikko
Isäni toimi jatkosodan alussa 1941 lääkärinä A-osastolla 20. kenttäsairaalassa. Missä on sijainnut tämä 20. kenttäsairaala?

Kysytty

Isäni toimi jatkosodan alussa 1941 lääkärinä A-osastolla 20. kenttäsairaalassa. Missä on sijainnut tämä 20. kenttäsairaala?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jatkosodan historia-teossarjan 6.osan mukaan 20.Kenttäsairaalan A-osasto toimi jatkosodan alussa kesä-heinäkuun vaihteessa 1941 Kuhmossa, osana tällä suunnalla toimineen 14. Divisioonan huoltomuodostelmaa. Myöhemmin jatkosodan hyökkäysvaiheessa 14. Divisioona eteni Kuhmon-Lieksan suunnalta kohti Rukajärveä, ja tällä suunnalla divisioona toimi myös asemasotavaiheen aikana.