Otsikko
Isäni on kuollut muutama vuosi sitten. Kuolinpesän osakkaina tehdyssä perunkirjoituksessa ovat äitini ja minä, sillä sisareni ja hänen lapsensa luopuivat…

Kysytty

Isäni on kuollut muutama vuosi sitten. Kuolinpesän osakkaina tehdyssä perunkirjoituksessa ovat äitini ja minä, sillä sisareni ja hänen lapsensa luopuivat vapaaehtoisesti perinnöstä. Kuolinpesän omaisuuteen kuuluu mm. kiinteistö, jota äitini käyttää vakituisena asuntonaan. Nyt haluaisimme kuitenkin sisareni kanssa vapauttaa äitimme kiinteistöön kohdistuvista veloista, eli haluaisimme, että kiinteistön omistus olisi minulla ja sisarellani yhdessä. Kuolinpesä on toistaiseksi jakamaton, eöi perinnönjakoa ei ole tehty. Miten meidän tulisi menetellä? Onko ainoa tapa tehdä ensin perinnönjako ja sen jälkeen äitini myisi omistamansa kiinteistön puolikkaan sisarelleni, vai voiko sisareni jotenkin perua luopumisensa perinnöstä? Pitääkö kiinteistön lainhuudatus tehdä erikseen kuolinpesälle ennen kuin perinnönjako voidaan tehdä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maanantaisin on Töölön kirjastossa maksuton asianajajaneuvonta klo 17.00-19.30.
Kannattaa varmaan käydä siellä kysymässä asiaa, he neuvovat
miten kannattaa toimia.
Töölön kirjasto, Topeliuksenkatu 6 00250 Helsinki
puhelin 310 85025.
Lakiasiat ovat mutkikkaita, joten on paras turvautua asiantuntijoitten tietämykseen.

0 ääntä

Kommentit

Onko kirjastoissa vielä maksuton asianajaja päivystys