Ihmettelen, minkä vuoksi Film Comment -lehti tulee Kirjakaapeliin viikkokausia myöhemmin kuin Akateemiseen kirjakauppaan. Liekö syynä, että Akateemiseen se…

Kysytty

Ihmettelen, minkä vuoksi Film Comment -lehti tulee Kirjakaapeliin viikkokausia myöhemmin kuin Akateemiseen kirjakauppaan. Liekö syynä, että Akateemiseen se tulee lentorahtina ja teille hitaammalla kuljetuksella vai mistä tämä huomattava viive johtuu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olettamuksesi osui oikeaan. Ulkomaalaisten lehtien irtonumerot tulevat maahan yhteisenä konttilähetyksenä, jonka jälkeen ne jaetaan irtomyyntipisteisiin. Tilaajille, kuten Helsingin kaupunginkirjastolle, lehdet tulevat normaalina postilähetyksenä. Ulkomailta tuleva posti voi eri syistä(esim. postitusluokka) viipyä matkalla pitkäänkin.