Otsikko
Ihastuin Linnanmäen uutuusvuoristorata Linnunrata expressistä ja siinä käytettäviin virtuaalilaseihin. Voiko jossain Suomessa tai ulkomailla pelata tällaisilla…

Kysytty

Hei
Ihastuin Linnanmäen uutuusvuoristorata Linnunrata expressistä ja siinä käytettäviin virtuaalilaseihin. Voiko jossain Suomessa tai ulkomailla pelata tällaisilla virtuaalilaseila erilaisia pelejä maksua vastaan? Lasit ovat bimittäin liian kalliit itse ostettavaksi. Tarkoitan siis olisiko jossain sellaista virtuaalipelihallia. Tai voiko jostain vuokrata ko. laseja?
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yhdysvalloissa Salt Lake Cityssä on äskettäin avattu virtuaalinen huvipuisto Void, jossa voi pelauttaa mm. pelejä, seikkailuja, ongelmanratkaisutehtäviä ja opetustehtäviä.

Alla linkit aiheesta uutisoineen Tekniikka & talous -lehden ja Void-puiston sivuille:

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/ict/virtuaalinen-huvipuisto-auk…

http://www.polygon.com/features/2016/5/5/11597482/the-void-virtual-real…

Suomessa laseja näytetään vuokrattavankin, mutta ainakin löytämäni yritykset vuokrasivat niitä yritysten käyttöön.