Otsikko
Hollolan kirkolla pidettiin 19.6.1949 1918 punaisten muistopatsaan paljastusjuhla. Löytyykö tuosta juhlasta kertovaa uutista? Löytyykö Parinpellossa olevasta…

Kysytty

Hollolan kirkolla pidettiin 19.6.1949 1918 punaisten muistopatsaan paljastusjuhla. Löytyykö tuosta juhlasta kertovaa uutista?
Löytyykö Parinpellossa olevasta muistomerkistä pystytys-/paljastustietoja? Werstaan tiedoissa vain vuosi 1948.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Etelä-Suomen Sanomat uutisoi punaisten muistopatsaan paljastuksen lehdessään nro 125, 22.6.1949. Kuva uutisesta liitteenä.

Parinpellossa sijaitsevasta muistomerkistä emme valitettavasti löytäneet tietoja. Mikäli haluatte tutkia aihetta lisää, voitte kaukolainata Lahden kaupunginkirjastolta Etelä-Suomen sanomien vuosikerrat mikrofilmeinä. Kaukolainatilauksen voi tehdä oman kuntakirjaston kautta. Kaukolainoista kuntakirjasto veloittaa hinnastonsa mukaisen maksun.