Otsikko
Helmet-aineiston itsepalveluvarauksia noutaessani olen usein ihmetellyt hyllykkövalikoiman "Nicknameja". Omien tietojen y.m valikosta en ole kuitenkaan…

Kysytty

Helmet-aineiston itsepalveluvarauksia noutaessani olen usein ihmetellyt hyllykkövalikoiman "Nicknameja".
Omien tietojen y.m valikosta en ole kuitenkaan löytänyt kohtaa,
jossa voisin vaihtaa nimeni esim. lempi-tai kutsumanimeksi.
Voisitteko neuvoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alias, eli nimmerkki perustuu tietosuojavaltuutetun tahtoon (tai oikeammin lakiin). Ei ole tietosuojan mukaista että varaukset ovat omalla nimellä.

Aliaksen, eli lempinimen, saat käymällä kirjastossa ja esittämällä henkilötodistuksen ja lainauskortin. Sitä ei siis voi tehdä itse HelMetissä.