Heissan! Suomen lain maakaareen on 1734 kirjattu vaatimus kahdensadan (200) humalasalon vahvuisen humaliston istuttamisesta ja ylläpidosta kaikille…

Kysytty

Heissan!

Suomen lain maakaareen on 1734 kirjattu vaatimus kahdensadan (200) humalasalon vahvuisen humaliston istuttamisesta ja ylläpidosta kaikille talollisille sakon uhalla. Jäin miettimään, milloin tämän lain perusteella on viimeksi annettu tuomio?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä lienee Rakennuskaari ja sen 7.luku. 3§. https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1734/17340002000

Edilex- ja Finlex-tietokannoista tehdyissä tiedonhauissa ei löydy aiheesta oikeuskäytäntöä. Laajaan kirjallisuushakuun meillä ei ole resursseja mennä.