Otsikko
Harold Bloom esittää kirjansa The Western Canon lopussa listan kirjoista jotka kuuluvat hänen mielestään kaanoniin. Montako kirjaa siinä oikein on?

Kysytty

Harold Bloom esittää kirjansa The Western Canon lopussa listan kirjoista jotka kuuluvat hänen mielestään kaanoniin. Montako kirjaa siinä oikein on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Harold Bloomin "läntiseen kaanoniin" kuuluu valtava määrä kirjoja alkaen Gilgamesistä ja Raamatusta jatkuen aina tämän vuoden Nobel-palkittuun Tomas Tranströmeriin. Suomalaisia kirjoja en nopeasti katsoen listalta löytänyt. Tässä linkki nettisivuun: http://home.comcast.net/~dwtaylor1/theocraticcanon.html