Haluisin lukea jonkun kirjan Larin Paraskesta. Löytyisikö jotain? Kiitos

Kysytty

Hei. Haluisin lukea jonkun kirjan Larin Paraskesta. Löytyisikö jotain?
Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tunnetuin Larin Paraskesta kertova teos on varmaankin Anu Kaipaisen romaani Poimisin heliät hiekat (1979).

Tietokirjoja kuuluisasta runonlaulajasta on ilmestynyt useita, mm.

Martti Haavio: Viimeiset runonlaulajat (1943)
Liisa Suurla: Runonlaulaja Larin Paraske (1980)
Caius Kajanti: Kiehtovia naiskohtaloita Suomen historiasta (1999)
Petri Lauerma: Larin Parasken epiikan kielellisestä variaatiosta (2004)

Myös Kansallisbiografiasta löytyy Larin Paraskea käsittelevä artikkeli.