Haluaisin varastoida astian- sekä pyykinpesukoneen vintille, jossa ne joutuvat kestämään sekä lämpötilanvaihteluita (myös pakkasta) että kosteudenvaihteluita …

Kysytty

Haluaisin varastoida astian- sekä pyykinpesukoneen vintille, jossa ne joutuvat kestämään sekä lämpötilanvaihteluita (myös pakkasta) että kosteudenvaihteluita (kuitenkin ainoastaan ilmankosteus). Onko tämä mahdollista ilman, että koneet menevät ajan kuluessa muutamassa vuodessa käyttökelvottomiksi esim. homehtumisen, jäätymisen tai elektroniikan rikkoutumisen vuoksi?

Kiitos erinomaisesta palvelusta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sekä pakkanen että kosteus voivat vaurioittaa pesukoneita, joten kylmä tai liian kostea tila eivät ole niille hyviä säilytyspaikkoja.

Meidän mökki -lehden verkkosivuilla asiantuntija kertoo pakkasen vaikutuksesta astianpesukoneeseen:

http://www.meidanmokki.fi/kysymys/tiskikone-pakkasessa

Kosteutta yleensäkin kylpyhuoneessaa pidettävä pesukone kestää paremmin. Kuluttaja.fi-sivulla kerrotaan kuitenkin Höyry vaurioitti pyykkikonetta -otsikon alla liiallisen kosteuden vaikutuksesta pesukoneeseen:

http://www.kuluttaja.fi/ratkaisujariitoihin/hakutulos.aspx?wordid=d8f61…

7 ääntä

Kommentit

epämääräinen vastaus,koska tilat-varastot ovat erinlaisia,joten onko selvää pakkaslukemaa,kuten esim omakotitalo 10c-ylläpitolämpö,pitäisi olla riittävä,pakasella kun ei ole kosteutta,ja vaatii yleensä tiivistymistä,jolloin ilmanvaihto puutteelinen.koneesta vedet pois,olisiko säilöntä aine,kuten moottoreiden talvisäilytykseen-kosteudenpoistoon,ja olisiko paras jättää,ovi-luukku auki,kondession estämiseksi-poistamiseksi,itselläni,3-4,konetta,astiapesu-pyykkikone,poikeaako,12v-verkkovirta laiteista,ja onko olemassa,joku soveltuu ulkokäytöön arvo-kuten ulkovaloissa.