Haluaisin tietoja kirjailija Ursula Pohjolan-Pirhosesta. Mistähän niitä löytyisi?

Kysytty

Haluaisin tietoja kirjailija Ursula Pohjolan-Pirhosesta. Mistähän niitä löytyisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Netti ei tunnu olevan kovin hyvä tietolähde tämäntapaisessa tiedontarpeessa. Myös varsinaiset kirjallisuudenhistoriat mainitsevat Ursula Pohjolan-Pirhosen kovin lyhesti, jos ollenkaan.

Seuraavissa hakuteoksissa on hänestä ainakin jotain mainittuna: 1) Suomalaisia kirjailijoita. MMM. Otava 2004. 2) Suomen kirjailijat 1945-1980. 1985. (Muutaman rivin pienoiselämäkerta.) 3) Suomen kirjallisuus VIII, sivu 311. 1970. 4) Laajin esittely on teoksessa Kotimaisia naisviihteen taitajia. 1999.