Haluaisin tietää tavarataloista kirjoitetuista kaunokirjallisista romaaneista, jotka sijoittuvat n. 1900-luvun alkuun ja siitä eteenpäin.

Kysytty

Hei,
haluaisin tietää tavarataloista kirjoitetuista kaunokirjallisista romaaneista, jotka sijoittuvat n. 1900-luvun alkuun ja siitä eteenpäin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Anna Kortelainen on kirjassaan Päivä naisten paratiisissa (2005) tehnyt katsauksen tavarataloromaaneihin s. 98-107. Suomennettuihin kuuluu:
- Emile Zola : Naisten paratiisi (Naisten aarreaitta)
- Siwertz, Sigfrid: Suuri tavaratalo (1933)
- Kihlman, Christer: Gerdt Bladhin tuho (1987)
- Martin, Steve : Tavaratalon tyttö (2004)

Sekä Sophie Kinsellan Himoshoppaaja –kirjat.