Haluaisin tietää, mitä Satakunnan julkisia rakennuksia, rakennelmia ja muistomerkkejä on tehty paikallisista kivilajeista eli: hiekkakivestä, diabaasista ja…

Kysytty

Haluaisin tietää, mitä Satakunnan julkisia rakennuksia, rakennelmia ja muistomerkkejä on tehty paikallisista kivilajeista eli: hiekkakivestä, diabaasista ja rapakivestä. Myös muistomerkkien taskana olevien henkilöiden ja rakennusten taustatiedoista olisin kiinnoistunut. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Julkisten rakennusten ja muistomerkkien rakennusmateriaaleista löytyy niukasti tietoa ja se on hajallaan eri kirjoissa. Teidän kannattaisi tutustua teoksiin Satakunnan kulttuurihistorialliset suojelukohteet (1969) sekä Suomen muistomerkit 2: Satakunta (1994).
Taiteilijatietoja löytyy mm. Suomen Taiteilijaseuran Kuvataiteilijat-matrikkeleista.