Haluaisin tietää, mikä on sen salapoliisityyppisen kirjan nimi ja tekijä(t), joka ilmestyi joskus 2000-luvun alkupuolella Helsingin yliopiston kirjaston…

Kysytty

Haluaisin tietää, mikä on sen salapoliisityyppisen kirjan nimi ja tekijä(t), joka ilmestyi joskus 2000-luvun alkupuolella Helsingin yliopiston kirjaston julkaisemana, ja jonka tapahtumapaikkana oli keskeisesti em. kirjasto ja päähenkilöinä miespuolisia kirjastoamanuensseja tai muuta henkilökuntaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä teoksen tarkat tiedot:

TEKIJÄ Tre herrar
TEOS Herra Corpwieth : herrasmiessalapoliisi : hänen ensimmäiset seikkailunsa kolmen herran selostamina sekä neljännen suomenkieliseen asuun saattamina / [suomentanut ja toimittanut Heikki Kaukoranta]
PAINOS 2. p. 2003
JULKTIEDOT Helsinki : Helsingin yliopiston kirjasto, 2003 (Trio-offset)
ULKOASU 318 s. : kuv., kartt. ; 21 cm + 2 karttaliitettä
SARJA Helsingin yliopiston kirjaston julkaisuja, ISSN 0355-1350 ; 72
STAND NRO 952-10-1363-X (nid.)
ESP LUOKKA 2.4
HEL LUOKKA 1.4
VAN LUOKKA 1.4
ALKUTEOS Herr Corpwieth : gentleman-detektiv : hans första äventyr
ALKUTEOS Den gåtfulle dubbelgångaren

4 ääntä

Kommentit

Tekijät "kolme herraa" olivat kolme Helsingin yliopiston kirjaston iloista virkailijaa ja aikansa kulttuurivaikuttajaa, joilla täytyi olla aika lailla veijaria luonteessaan: kirjaston nuoret amanuenssit Emil Hasselblatt, Olaf Homén ja Henning Söderhjelm. Neljäs herra on kirjan suomentaja, kirjastonhoitaja Heikki Kaukoranta. Ruotsinkielinen alkuteos ilmestyi vuonna 1914.
HS 12.11.2003 ja 30.9.2006

https://www.finna.fi/Search/Results?limit=0&filter%5B%5D=%7Eformat_ext_…
https://www.finna.fi/Record/helmet.1647821?sid=4088480906