Haluaisin tietää, mikä lasten tai varhaisnuorten kirja oli kyseessä. En muista tekijää, enkä päähenkilöiden nimiä, mutta kirja kertoi kahdesta tytöstä, jotka…

Kysytty

Haluaisin tietää, mikä lasten tai varhaisnuorten kirja oli kyseessä. En muista tekijää, enkä päähenkilöiden nimiä, mutta kirja kertoi kahdesta tytöstä, jotka viettivät pitkän ajan (jopa asuivat) isovanhempien kanssa Turun saaristossa. Tytöistä vanhempi oli alakouluikäinen, nuorempi saattoi olla vielä alle kouluikäinen. Keskeinen kertoja oli isoäiti, elämä oli luonnonläheistä. Tarina sijoittui ehkä 1960- 1980-luvulle, ja kirja oli julkaistukin ehkä 1980 - 90-luvulla.

Vastaus

Vastattu

Voisiko kyseessä olla kirja:

Yrjö Kujalan Kesä Luotsisaaressa?

Siinä on kaksi kouluikäistä jotka viettävät kesän isovanhempien luona saaristossa.

Lisätietoa Kirjasammon sivulla: Kesä Luotsasaaressa | Kirjasampo