Haluaisin tietää mahdollisimman paljon nimen Eliel alkuperästä sekä muutakin tietoa nimestä.

Kysytty

Haluaisin tietää mahdollisimman paljon nimen Eliel alkuperästä sekä muutakin tietoa nimestä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nimi tulee hepreankielisestä sanasta Elijah, joka tarkoittaa Jumalani on Jahve. Nimi on ollut Suomen ruotsalaisessa almanakassa vuodesta 2000 alkaen. Tunnetuin suomalainen Eliel lienee arkkitehti Eliel Saarinen.