Otsikko
Haluaisin tietää enemmän kirjavinkkauksen sm-kilpailuista :)esimerkikysymyksiä; Mistä se on saanut alkunsa? Milloin on ollut ensimmäinen ja viimeisin kilpailu?…

Kysytty

Haluaisin tietää enemmän kirjavinkkauksen sm-kilpailuista :)esimerkikysymyksiä; Mistä se on saanut alkunsa? Milloin on ollut ensimmäinen ja viimeisin kilpailu? Kuinka usein kilpailu järjestetään? Miten ja ketkä voivat osallistua? Millä paikkakunnilla kisaa on ollut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viimeisimmät kirjavinkkauksen sm-kilpailut käytiin 13.11.2010 KIRJASET -lasten ja nuorten kirjatapahtumassa Sastamalassa, teemana oli kierrätys.
Kilpailun säännöt kuuluivat:
Vinkkaa valitsemaasi lasten- tai/ja nuorten kirjallista teosta. Tyyli vapaa ja variointi suotavaa. Vuoden teeman, KIERRÄTYKSEN, huomioonotto toivottavaa.
Vinkkauksen tarkoitus on saada yleisön jäsenet kiinnostumaan vinkatusta teoksesta niin, että heille iskee lähitulevaisuudessa vastustamaton halu tarttua teokseen.
Vinkataan yhtä kirjaa, vinkkauksen maksimikesto 5 min. Taustanauhojen käyttö on kielletty, mutta soittimet, rekvisiitta ja kaikki uusi ja ennennäkemätön sekä omaperäinen on ehdottoman piristävää ja tervetullutta.

Kirjavinkkariyhdistys
http://www.kirjaset.fi/vinkkaus.htm

Kirjavinkkareiden blogi
http://vinkkarit.vuodatus.net