Haluaisin saada tietoa kirjoista, joihin on koottu "rakastavaisten" kirjeenvaihtoa. Esimerkkinä Henry Millerin ja Anais Ninin välinen kirjeenvaihto, josta…

Kysytty

Haluaisin saada tietoa kirjoista, joihin on koottu "rakastavaisten" kirjeenvaihtoa.

Esimerkkinä Henry Millerin ja Anais Ninin välinen kirjeenvaihto, josta minulla itselläni englanninkielinen n. 500-sivuinen kooste.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla esimerkkejä rakkauskirjeitä sisältävistä, HelMet-järjestelmästä löytyvistä teoksista.

Rakkaudella, sinun : historian merkkihenkilöiden kirjeitä rakastetuilleen / toimittanut [sekä saksan- ja englanninkielisistä lähteistä suomentanut] Pirkko Jurvelin (Kirjastudio 2005)

Onerva, L.: Yölauluja : L. Onervan ja Leevi Madetojan kirjeitä 1910-1946 / toimittaneet Anna Makkonen ja Marja-Leena Tuurna (SKS 2006)

Snellman, Johan Vilhelm: Hellästi rakastettu puolisoni : J. V. Snellmanin ja hänen vaimonsa kirjeenvaihto ynnä opastavia yleiskatsauksia ja muistelmia kodista / julkaissut K. Snellman ; [... suomentanut Rob. Lehtonen] (Otava 2006)

Sibelius, Aino: Tulen synty : Aino ja Jean Sibeliuksen kirjeenvaihtoa 1892-1904 / toimittanut Suvisirkku Talas ; suomennokset Oili Suominen (SKS 2003)

Haavio, Jaakko: Taivaan laiturilla : isovanhempieni rakkauskirjeet / toimittanut Jaakko Tapaninen (Otava 1996)

Runoilijan sydän : Johan Ludvig Runebergin ja Emilie Björkstenin rakkaus todistuskappaleitten valossa / koonn. Lauri Viljanen (Kustannustalo 1946)

Fitzgerald, F. Scott: Dear Scott, Dearest Zelda : the love letters of F. Scott and Zelda Fitzgerald / edited by Jackson R. Bryer and Cathy W. Barks ; with an introduction by Eleanor Lanahan (Bloomsbury 2003)

Hoberg, Annegret: Wassily Kandinsky and Gabriele Münter : letters and reminiscenes 1902-1914 / Annegret Hoberg ; [translated from the German by Ian Robson] (Prestel 2001)

Maylunas, Andrei: A lifelong passion : Nicholas and Alexandra : their own story / Andrei Maylunas & Sergei Mironenko ; translations from original documents by Darya Galy (Phoenix Giant 1997)

Sartre, Jean-Paul: Witness to my life : the letters of Jean-Paul Sartre to Simone de Beauvoir 1926-1939 / edited by Simone de Beauvoir ; translated by Lee Fahnestock and Norman MacAfee (Hamish Hamilton 1992)