Haluaisin saada tietoa kirjailija Risto Karlssonista, olisiko mahdollista saada jotain hyvää Internet-sivua jolla hänestä on paljon tietoa tai jotain muita…

Kysytty

Haluaisin saada tietoa kirjailija Risto Karlssonista, olisiko mahdollista saada jotain hyvää Internet-sivua jolla hänestä on paljon tietoa tai jotain muita tietoja hänestä tätä kautta? Olen peruskoulun yhdeksännellä luokalla ja teen kirjailijaesitelmää kyseisestä miehestä. En ole onnistunut löytämään netistä paljon mitään tietoa, siksi olisi tosi hyvä saada kerralla mahdollisimman paljon tietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internetissä ei todellakaan ole oikein mitään Risto Karlssonista. Edes WSOYn, eli Karlssonin teosten kustantajan, sivuilta ei ole kirjailijan tietoja. Eikä Karlsson ole ehtinyt mukaan myöskään suomalaisia nykykirjailjoita esittelevään tietokantaan Sanojen aikaan http://kirjailijat.kirjastot.fi .Siispä ei auta mikään muu kuin suunnata lähimpään kirjastoon.
Sieltä etsit käsiisi kirjan Kotimaisia nykykertojia 1 (toim. Ritva Aarnio ja Ismo Loivamaa, julkaistu 1997). Kirjassa on esitelty niin kirjailija itse kuin myös hänen teoksiaan. Jos ei kyseinen juttu riitä pyydä kirjastosi tietopalvelua tekemään artikkelihaku. Näin saat selville missä lehdissä ja koska on ollut joko juttuja kirjailijasta tai arvosteluja hänen teoksistaan.

Muuten, netistä löytyi ainakin yksi Karlssonin kirjan arvostelu. Osoitteessa
http://www.aikakone.org/arkisto/arvostelut/k90ihmissusi.htm kohteena on Suomalainen ihmissusi (1990).