Haluaisin saada tietoa Charles Dickensin TUOTANNOSTA ja elämästä(erityisesti elämänvaiheiden vaikutus tuotantoon)KIITOS ja etukäteen.

Kysytty

Haluaisin saada tietoa Charles Dickensin TUOTANNOSTA ja elämästä(erityisesti elämänvaiheiden vaikutus tuotantoon)KIITOS ja etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Charles Dickensin tuotanto on laaja ja hänestä on myös kirjoitettu monia teoksia. Kannattaa tutustua ainakin Vappu Roosin teokseen Dantesta Dickensiin: maailmankirjallisuuden suurimpien mestarien elämäkertoja (1962) ja Kansojen kirjallisuus, osa 8 (1976) -teokseen. Tampereen kaupunginkirjastosta löytyy myös englanninkielinen video: Charles Dickens: a biographical introduction on video. Internetin osoitteesta http://kirjasto.tampere.fi:8000/ kohdasta Haku
voit itse tarkastella Dickensin tuotantoa (tekijä=Dickens, Charles, aineistolaji=kirja, kieli=suomi ja Kirjasto=Tampereen kaupunginkirjasto) ja saat tulokseksi 65 teosta. Asiasanalla Dickens, Charles ja rajaamalla vastaavasti kirjoihin, suomen kieleen ja Tampereen kaupunginkirjastoon tulee 14 teosta. Charles Dickensistä löytyy tietoa englanninkielisessä sivustossa The Dickens Page, osoitteessa http://www.lang.nagoya-u.ac.jp/~matsuoka/Dickens.html .