Haluaisin palauttaa ruotsin kielen taitoani, sitten lukiovuosien. Voisinko saada vinkkejä jostain melko helppolukuisesta ruotsinkielisestä…

Kysytty

Haluaisin palauttaa ruotsin kielen taitoani, sitten lukiovuosien. Voisinko saada vinkkejä jostain melko helppolukuisesta ruotsinkielisestä kertomakirjallisuudesta, josta voisi aloittaa?

Vastaus

Vastattu

Itse pidän yllä edes jonkinlaista ruotsin taitoa lukemalla lasten ja nuortenkirjoja. Tässä muutama esimerkki:

Kristina Ohlsson: Glasbarnen
Eva Frantz: Hallonbacken
Maria Turtschaninoff: Maresi helppolukuisena versiona

Usein kieltenopiskelijat lainaavat juonivetoisia jännityskirjoja, koska niissä pysyy mukana, vaikka ei kaikkea ymmärtäisikään. Maria Langin perinteiset dekkarit saattaisivat olla sopivia.