Haluaisin oppia tekemään helppoja ja hyviä kala- ja kasvisruokia. En käy kauppahallissa ruokaostoksilla vaan pienen paikkakunnan X-marketissa, missä ei ole…

Kysytty

Haluaisin oppia tekemään helppoja ja hyviä kala- ja kasvisruokia. En käy kauppahallissa ruokaostoksilla vaan pienen paikkakunnan X-marketissa, missä ei ole gourmetruokiin tarvittavia erikoisuuksia tarjolla. Minkälaisia keittokirjoja kirjastosta löytyisi tähän hätään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastoissa on paljon kala- ja kasvisruokien keittokirjoja. Kannattaa käydä tutkimassa keittokirjahyllyjä. Alla on joitakin, joiden ohjeissa käytetään pääasiassa tavallisia, peruskaupoista saatavia aineksia:

- Aurinkomaa : koko perheen kasviskeittokirja / Tuija Ruuska
- Juuri kuten haluatte : juuresruokia / Roland Persson
- Herne rokkaa : herneruokakirja / ruokaohjeet, teksti ja kuvat: Jere Nieminen
- Papu, porkkana ja hillopulla : kasvisruokaa perheelle / Marianne Kiskola
- Härkäpapua sarvista : herkullista kasvisruokaa läheltä / [Inna Somersalo ... et al.]
- HERKUTELLAAN kalalla : yli 250 kala- ja äyriäisruokaohjetta / [päätoimittaja: Birgitta Rasmusson]
- Rehellistä ruokaa : Heidin kanssa keittiössä / Heidi Hautala, Kaisa Leka, Janne Länsipuro
- RAAVAIDEN miesten kalakeittokirja / [koonnut:] Vesa Toivanen