Otsikko
Haluaisin lukea suomalaisia romaaneja, jotka on sijoitettu Suomen 1920- ja 1930-luvun vaihteeseen, ja joiden yhtenä tärkeänä teemana on lamakausi, joka alkoi…

Kysytty

Hei. Haluaisin lukea suomalaisia romaaneja, jotka on sijoitettu Suomen 1920- ja 1930-luvun vaihteeseen, ja joiden yhtenä tärkeänä teemana on lamakausi, joka alkoi vuoden 1929 New Yorkin pörssiromahduksesta. Kieltolaki ei minua kiinnosta, eikä Lapuan liike, mutta nekin voivat esiintyä romaanissa, jos talousromahdus on pääosassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

30-luvun lama-aikaa käsitellään ainakin seuraavissa romaaneissa :

Hämäläinen, Helvi : Katuojan vettä

Joenpelto, Eeva : Lohja-sarja

Jotuni, Maria : Huojuva talo

Linna, Väinö : Täällä Pohjantähden alla 3

Pekkanen, Toivo : Isänmaan ranta

Päätalo, Kalle : Koillismaa, Kunnan jauhot

Waltari, Mika : Palava nuoruus

Viita, Lauri : Moreeni